نقالان علوی

مسابقه بزرگسالان جشنواره نقالان علوی

نحن نقص علیک أحسن القصص بما أوحینا إلیک هذا القرآن

ما نیکوترین سرگذشت را به موجب این قرآن که به تو وحی کردیم بر تو حکایت می‌کنیم.

نقالی، که از آن به عنوان داستان‌سراییِ نمایش ایرانی یاد می‌کنند، در سال 1390 به عنوان یک میراث معنوی فرهنگی ایرانی در یونسکو به ثبت جهانی رسید. این هنر که یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های نمایش در ایران و تاریخ نمایش جهان است، همواره نقش حائز اهمیتی در ارتقاء سطح معرفتی جامعه از بارگاه‌ها تا روستاها ایفا نموده است.

مسابقه بزرگسالان جشنواره نقالان علوی

شرکت‌کنندگان در این بخش، برگزیدگان مناطق و عموماً از بین هنرمندان و دانشجویان با سابقه اجرای نقالی در کشور می‌باشند. انتظار می‌رود در این بخش، مجالسی با آداب و ریزه‌کاری‌های سنتی، انتخاب طومارهای غریب و نقل‌های بدیع و حفظ ساختار نمایشی نقالی، آمیخته به خلاقیت‌های فردی را شاهد باشیم.جشنواره در این بخش میزبان 10 اثر از برگزیدگان هیئت انتخاب آثار می‌باشد. به شرکت‌کنندگان در این بخش کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.

ششمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) – 1403، فرصتی برای تمامی علاقه‌مندان به این هنر ارزشمند است تا با ارائه آثار خود در این عرصه، به ترویج و گسترش این هنرهای سنتی کمک کنند. از شما دعوت می‌شود تا با عضویت در جشنواره و ارسال آثار خود، سهمی در این رویداد فرهنگی داشته باشید و با دیگر عاشقان هنر نقالی و پرده‌خوانی به تبادل تجربه بپردازید.

بخش‌های مرتبط